16 Kasım 2013 Cumartesi

Mango Türkiye, Performansta  Dünya Birincisi

Türkiye'den İspanya'ya göç ederek dünyaca ünlü giyim markası Mango'yu kuran İsak Andic Ermay, Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) davetlisi olarak İstanbul'a geldi. BMD'nin CEO Club ile ortaklaşa gerçekleştirdiği 'Farkı Ne Yarattı?' toplantılarının konuğu olan Ermay, Mango'nun kuruluş hikâyesini, "Mango Kadını" kavramını nasıl yarattığını ve liderlik sırlarını paylaştı.

1970'lerde Türkiye'den şile bezi gömlekleri İspanya'ya ithal ederek başladığı kariyerinde bugün Mango'nun efsane patronu olarak anılan İsak Andic Ermay, bu işe şans eseri giriştiğini bildirdi. Ermay, Mango'da 9 bini aşkın insan çalıştığını, ayrıca 25 bin kişinin de sadece Mango için üretim yaptığını belirterek, "Türkiye?de ise her yıl yaklaşık 15 mağaza açmayı hedefliyoruz. En iyi performans gösterdiğimiz ülkeler sıralamasında Türkiye birinci, Çin ikinci konumda" dedi.

BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz ise yaptığı konuşmada tüm dünyada yaklaşık bin 700 mağazası bulunan Mango'nun, yurt dışına açılmak isteyen Türk markaları için önemli bir örnek oluşturduğunu söyledi.

Dünyada bu denli büyük başarılara imza atan bir yatırımcıyla bir araya gelerek deneyimlerini dinlemenin Türk perakende sektörü için son derece önemli olduğunu belirten Yılmaz, "Mango, Türkiye'de doğmuş bir girişimcinin yarattığı dünya markası. Aynı zamanda satın almasının önemli bir kısmını Türkiye'den yapan, üretiminde önemli oranlarda Türkiye'den yararlanan bizden biri? İsak Andic Ermay, bu anlamda için çok iyi bir model. Bu nedenle bize de cesaret veriyor. ?Mango yaptıysa biz de yapabiliriz dedirtiyor" dedi.

Yılmaz Yılmaz, BMD olarak yurtdışında Türk marklarına ait 2 bin mağaza sayısını 10 yılda 20 bine arttırma hedefleri için Mango'nun efsane patronu İsak Andic Ermay'ın birikimlerinin faydalı olacağını anlattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder